reklama

O nákupoch, obliekaní, opatrovateľkách a deťoch

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Úprimne v tejto krajine pri pripadá všetko akési iné.

Začnem nakupovaním. Kúpiť sa tu dá všetko od potravín, cez oblečenie, hračky až po kozmetiku. Čo je úžasné, že tu nepchajú ľuďom do schránok akciové letáky, a tak kúpiš v obchode len to čo potrebuješ, nie aj to čo v skutočnosti nepotrebuješ.

Sú tu všetky svetové značky od Zary cez Mango až po moje dve obľúbené ASH a iO. Keďže aj tu je momentálne čas výpredajov nedalo mi nepreskúmať situáciu. Vedie samozrejme Zara a Mango, no vo väčšine funguje systém 2x1 – teda kúp dva a platíš len jedno, to drahšie pochopiteľne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kupovala som môjmu synovi darček k narodeninám, keďže je pomaly čas. Vybrala som si samozrejme najnevhodnejší deň, sobotu. Všade plno ľudí, ktorí kupovali hračky nie že na tašky, na vrecia. Pripadalo mi to trošku divné, keďže je krátko po Vianociach. Až keď som išla platiť mi teta predavačka vraví, vraj akcia, kúp ešte jednu hračku a platíš namiesto za dve, len za jednu. Vravím si, fúha, čo by sa mu tak mohlo ešte zísť? Odchádzala som spokojná s dvoma darčekmi k narodeninám.

O obliekaní len v krátkosti: nikto to tu nerieši. Každý má svoj štýl a niekto sa oblieka viac, iný menej štýlovo. Nemáte problém stretnúť na ulici pani v letných šatách na ramienka a obuté ma k tomu čižmy. Všimla som si však, že u mladých je IN chodiť v roztrhaných punčoškách, hm? Veľa ľudí tu chodí do práce na bicykli, alebo motorke, takže tu stretávate dámy a pánov v oblekoch a s prilbou na hlave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tety v zásterách, ktoré som spomínala v jednom mojom blogu sú opatrovateľky (som si aj myslela). Je bežné v lepšie situovaných rodinách mať opatrovateľku, keďže rodičia trávia dosť času v práci. Je to akoby ich „druhá mama“. Väčšinou sú to staršie panie, asi z pochopiteľných dôvodov.

Od opatrovateliek prejdem pomaličky k deťom. Ako som už spomínla zdajú sa mi pokojnejšie, teda v porovnaní s mojim synom. A to som si myslela do jeho 18tich mesiacov, aké kľudné a spokojné dieťa máme. Deti sú tu veľa nosené, myslím tým babyšatky. Nevidela som tu ešte ani jeden hlboký kočík, úplne malinké detičky tu vozia v akýchsi vajíčkach a potom rovno v buginách. Čo ma príjemne prekvapilo je fakt, že deti tu stavajú nadovšetko (bude to asi tým, že interrupcia v Chile nie je oficiálne povolená). Boli sme na návšteve v jedných jasličkách, a kým sme čakali na pani, ktoré vie anglicky môj syn nafasoval auto. Ako to už v tomto jeho veku býva, podarilo sa mu v zápale hrania si ním ublížiť. V tom momente ako zaplakal, nebolo to samozrejme nič vážne, pribehli tri tety, jedna ho utišovala, druhá podávala vrecko s ľadom a tretia cukrík. V nemom úžase som sa na tú scénku pozerala a snažila som sa im vysvetliť, že to nie je nič vážne, že stačí pofúkanie a božtek a bude zase všetko ok. Tak aj bolo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím, že na naše deti sú kladené oveľa väčšie nároky, ako je to tu. Tu nie je problém, keď má trojročné dieťa plienku, nehovorím o cumlíku. Dokonca mi jedna pani riaditeľka potvrdila moju teóriu s cumlíkom a plienkami, vraj keď bude na to pripravený pôjde to samo. Akurát že z toho, čo sme tu videli by cez Slovenku hygienu neprešli ani jedni jasličky, či skôlka J, no o tom viac nabudúce priatelia....

Katarína Ďurovičová

Katarína Ďurovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

matka na rodičovskej dovolenke Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu